犬の十戎

犬の十戎

犬の十戎
とても心に響く詩です。泣けます。
を飼われている方 またこれから飼われる方
心して読んでいただきたい。

大事なワンちゃんを亡くなされた方
在りし日々を偲んであげてください

The Ten Commandments of Dog Ownership

犬の飼い主の十戒

1. My life is likely to last 10 to 15 years.
Any separation from you will be painful for me.
Remember that before you adopt me.

私の一生は10年から15年くらい。
ほんの少しでもあなたと離れていることはつらいから
私を飼う前に覚えておいてください。

2. Give me time to understand what you want of me.

あなたが思うようなワンちゃんになれるまで
少し時間をください。


3. Place your trust in me - it's crucial to my well-being.

私を信頼してください。それが私の幸せなの。


4. Don't be angry at me for long, and don't lock me up as punishment.
You have your work, your entertainment, and your friends;
I have only you.

いつまでも怒ったり、檻に閉じ込めたりしないでね。
あなたには「仕事」や「楽しみ」があって、友達もいるでしょう。
でも、私にはあなたしかいないの。


5. Talk to me sometimes.
Even if I don't understand your words,
I do understand your voice when it is speaking to me.

時には私に話しかけてね。
あなたの言うことはわからなくても、
私に話しかけるあなたの声はわかるの。


6. Be aware that however you treat me, I'll never forget it.

あなたがどんなふうに接してもそれを忘れないことを知っておいて。


7. Remember before you hit me that I have teeth that could easily
crush the bones of your hand but that I choose not to bite you.

私を叩く前に思い出してね。
私にはあなたの手を簡単に噛み砕くことの出来る歯があるけれど、
私はあなたを噛まないようにしていることを。


8. Before you scold me for being uncooperative, obstinate, or lazy,
ask yourself if something might be bothering me.
 Perhaps I'm not getting the right food, or I've been out in the sun
  too long, or my heart is getting old and weak.

私のことを「言う事を聞かない」とか、「強情」だとか、「ノロマ」だとか
  ガミガミ叱る前に、 まず自分に問い掛けてみて。
ちゃんとゴハンをあげたか?日中太陽が 照りつけている外に長く出して
 いなかったか?年をとって心臓が弱っているのではと・・・


9. Take care of me when I get old; you too will grow old.

私が年とっても面倒をみてね。
あなただって同じように年をとっていくの。


10. Go with me on difficult journeys.
 Never say I can't bear to watch it or let it happen in my absence.
Everything is easier for me if you are there.
 Remember - I love you.

つらい別れのときにはそばにいてください。
「見ていられない」とか、「自分のいないところで逝かせてあげて」なんて言わないで
あなたが側にいてくれるだけで,私にはどんなことでも安らかに受け入れられるの。
そして、忘れないでいてね。
私があなたを愛していることを・・・


Author Unknown
作者不詳

suzunari風に訳してみました


ダウンロード版はこちらから

お役に立ちましたらランキングご協力お願いします♪
人気ブログランキンク
にほんブログ村 犬ブログへ

タグ

カテゴリー:犬の十戎